شما اینجا هستید
اخبار آسایشگاه » عید سعید قربان ۱۳۹۶

گزارشی از مراسم باشکوه عید سعید قربان در آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت (خیریه)

مراسم با شکوه عید سعید قربان مطابق سنوات گذشته از اولین ساعات این روز در آسایشگاه برگزار شد. مردم خداباور و معتقد استان با حضور خود دراین مکان مقدس بار دیگر نشان دادند که نذوراتشان را بجایی اختصاص میدهند که بدست نیازمندان واقعی می رشد . آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت با داشتن ۵۵۰ مددجوی معلول و سالمند تنها با کمکهای مردمی به کار خداپسندانه خود ادامه میدهد. این مرکز جهت سهولت حال نیکوکاران  هرساله با عرضه و فروش گوسفند زنده و ذبح اسلامی آن در محوطه  آسایشگاه اقدامات لازم را انجام میدهد.

در این راستا آقای دکتر نجفی استاندار استان گیلان ۳۰راس گوسفند به آسایشگاه اهدا کردند . در طی مراسم آقای عاقبتی مدیرکل شبکه دامپزشکی استان گیلان خانم شهیدی مسوول شبکه دامپزشکی ، حجه الاسلام آقای جهانی  نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان و حجه الاسلام فدایی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه دامپزشکی استان گیلان بازدید داشته و  بر روند امور ذبح اسلامی نظارت داشتند.

حاج آقاقدیمی مدیرعامل آسایشگاه در مصاحبه با گزارشگر صداو سیمای استان  اظهارداشتند که جا دارد از تمام مسئولین محلی بخصوص  آقای دکتر نجفی استاندار محترم استان و ابوی بزرگوارشان و دیگر هموطنان نیکوکارصمیمانه تقدیر و تشکر کنم که بعد از اذان صبح نذورات خود را برای مصرف ۵۵۰ نفر از انسانهای معلول که شبانه روزی در این مکان بستری هستند اهدا کردند.

ناگفته نماند استقبال و اشتیاق زاید الوصف مردم در روز عید سعید قربان در آسایشگاه بی نظیر بود. آقای کشاورز،  بازنشسته نیرودریایی یکی از نیکوکاران مقیم رشت در خصوص انگیزه خود از انتخاب این مکان مقدس برای اختصاص دادن نذری خود اینگونه بیان کرد: امانتداری و صداقت دست اندرکاران آسایشگاه بنده را راغب کرد تا همه ساله نذورات خود را به این مکان اختصاص دهم. چراکه اذعان دارم دراین مکان بدرستی تقسیم شده وبدست صاحبان اصلی  یعنی  نیازمندان میرسد. اینجابیشتر از جاهای دیگر نیاز دارند. همیشه بعد از ادای دینم احساس سبکی میکنم . امیدوارم مورد قبول خداوند قرار گیرد.

آقای علیرضا جعفری هم یکی دیگراز نیکوکاران بزرگواری بود که با اهدای گوسفند نذری خود به آسایشگاه اظهار داشتند: سالیان پیش که بخانه خدا مشرف شدم و حاجت گرفتم، عهد کردم که هر ساله گوسفند قربانی خود را به آسایشگاه تقدیم کنم و  بیش از ۱۰ سال است که این امر خیر را انجام میدهم و سالمندان با روی باز از این مساله استقبال میکنند واز این مساله  احساس خوشحالی میکنم.

آقای کاسی پور هم مدیر کارخانه چای همه ساله علاوه بر اهدای گوسفند قربانی بالغ بر پنجاه کیلو چای مرغوب به آسایشگاه اهدا میکنند.  امسال هم مثل سالهای گذشته با روی باز و آرامشی خاص که نشان از سیرت پاکشان دارد هدف خود ازانجام امر خیر را احتیاج نیازمندان آسایشگاه و ادای دین و وظیفه انسانی خود دانستند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت | وبسایت رسمی