شما اینجا هستید
اخبار آسایشگاه » بازدید دکتر اهرابی مدیر کل نهادکمیته امداد امام (ره) استان گیلان و دکتر محمدی مدیر کل سابق کمیته امداد از آسایشگاه معلولین وسالمندان رشت (خیریه)

دکتر اهرابی مدیر کل نهاد کمیته امداد امام (ره) استان گیلان و دکتر محمدی مدیر کل سابق کمیته امداد باتفاق معاونین این سازمان از آسایشگاه معلولین وسالمندان رشت بازدید و مورد استقبال گرم حاج آقا حسینی ، کارکنان و مددجویان این مرکز خیریه قرار گرفتند.

 حاج آقا حسینی طی نشست صمیمانه ای  ضمن تقدیر و تشکر از زحمات بیدریغ دکتر محمدی ، انتصاب دکتر اهرابی را به ایشان تبریک گفته و بازدید کنندگان را در جریان فعالیتهای جاری مرکز قرار دادند.

مدیرعامل آسایشگاه در ادامه این نشست با اشاره به تاریخچه احداث این مرکز و ذکر خیر بانیان آن، از نگرش خاص و سرشار از معنویت مردم به آسایشگاه تقدیرو قدردانی نموده،افزودند : این مرکزصرفا  با کمکهای مردمی اداره میگردد، بطوریکه دو سوم هزینه ها را مردم و یک سوم دیگررا سازمان بهزیستی تامین می نماید و تعداد ۵۵۰ نفر از مددجویان در ۳ بخش مردان، ۳ بخش زنان، یک بخش ضایعه نخاعی و یک بخش کودک بستری هستند که ۱۰۰ نفراز آنها مجهول الهویه و فاقد بستگان دور ونزدیک میباشند. ناگفته نماند که ۸۶ نفر از بیماران بستری در آسایشگاه اهل رشت بوده و ۱۹ نفراز آنها از خارج از استان اعم از مشهد ، کرج، زنجان و همدان و …. بقیه مددجویان از سراسر استان گیلان میباشند. ایشان در ادامه خاطر نشان کردند که تعداد ۱۳ نفرازمددجویان این مرکز به تحصیل  مشغول بوده و تعدادی از مددجویان در گروههای تئاتر و سرود و …. فعالیت دارند . هرچند که هدف و انگیزه این مرکز نگهداری از بیماران است اما در کنار آن به درمان عزیزان مددجو نیز مبادرت می ورزد و مرکز ضایعه نخاعی آسایشگاه بعنوان تنها مرکز نمونه در سطح استان میباشد ناگفته نماند هزینه نگهداری ازیک مددجوی ضایعه نخاعی بسیار بالا میباشد و متاسفانه آسایشگاه بعلت وضعیت خانواده ها نمیتواند از آنها انتظار پرداخت هزینه بیشتری داشته باشد.

ایشان با اشاره به این مهم که همیشه کمیته امداد در کنار آسایشگاه بوده وکمک قابل توجهی به آسایشگاه مینماید، افزودند: فرهنگ کمک به دیگران بعنوان بخشی از هزینه های جاری می بایستی در تمام خانواده ها جا بیافتد وامیداریم با مشارکت کمیته امداد  شاهد رشد بیشتر دراین زمینه  باشیم .

دکتر اهرابی نیز در ادامه ضمن ذکر این مساله که خدمت رسانی بمردم جزو وظایف ذاتی این سازمان میباشد از زحمات دست اندرکاران آسایشگاه تقدیر تشکر نموده، قول مساعد دادند در جهت حمایت از این مرکز گامهای مثبت و سازنده ای  بردارند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت | وبسایت رسمی