شما اینجا هستید
اخبار آسایشگاه » بزرگداشت آرسن میناسیان

برگزاری مراسم باشکوه سالروز درگذشت مسیح گیلان، موسس اولین خانه سالمندان درسطح کشور ،موسس اولین داروخانه شبانه روزی و یاور بی تکلف و بی ریای بی پناهان ودردمندان شادروان آرسن میناسیان

این مراسم با همکاری آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت ،شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت و نیز با مشارکت انجمن داروسازان و جمعی از خیرین  و فعالان فرهنگی واجتماعی در مجتمع خاتم الانبیای شهر رشت برگزار گردید.‌

دراین مراسم باشکوه که با حضور دکتر پارسی مدیرکل بهزیستی استان گیلان ، دکتر حسن پور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی وتنی چنداز اعضای محترم شورای اسلامی و نیز حاج آقا حسینی مدیرعامل محترم آسایشگاه معلولین وسالمندان رشت ؛ کارکنان و مددجویان این نهاد مردمی برگزار گردید ؛ آقای عاقل منش عضو محترم شورای اسلامی شهرستان رشت وعضو کمیسیون فرهنگی این شهردر تکریم منزلت موسیو آرسن ،از شور واشتیاق جوانان و دوستداران آن بزرگمرد در تداوم راه ارزشمندش به نیکی یاد نموده ، افزودند: برخورد مردمی آرسن میناسیان با اقشارمردم طوری بود که همه را جذب خود مینمود. هیچ نیازمندی از نزد وی دست خالی برنمیگشت .

فریاد رس محرومین و دردمندان بود . داروها را به رایگان دراختیار بیماران قرار میداد ودرنهایت  باهمکاری شادروانان دکتر حکیم زاده ، حاج آقا استقامت و آیت ا…. ضیابری و دیگر بانیان خیراندیش؛ آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت را بنانهاد و درطول سالیان سال کمکهای مردمی بیش از حمایتهای دولتی ومتولیان آن نقش داشته است.

حاج اقاحسینی مدیرعامل محترم آسایشگاه معلولین وسالمندان رشت نیز ضمن ارج نهادن به مقام والای  زنده یاد آرسن میناسیان از خدمات ایشان که بانی اولین مجموعه نگهداری درسطح کشور است به نیکی یاد نموده و تصریح نمودند:  آسایشگاه معلولین وسالمندان رشت در حال حاضر  میزبان بیش از ۴۰۰ مددجوی معلول وسالمند میباشد که  تعداد  ۱۲۴ نفر از آنان لامکان و مجهول الهویه هستند.  مجموعه ای که ۴۵درصد از مددجویان آن از رشت ۵۰ درصد از استان گیلان و ۵ درصد از شهرهای دیگر میباشندو با کمکهای مردمی به فعالیت خداپسندانه خود ادامه میدهد. ایشان در ادامه به نقش مردم خیر و نیکوکار که همواره با رصد کردن  مشکلات و نارساییهای این مرکز، نقش مهمی در پشتیبانی و حمایت ازآسایشگاه داشته ودارند اشاره نمودهدوازآنان تقدیر و تشکر نمودند.

لازم بذکراست درادامه این مراسم فیلم  موسیو آرسن با کارگردانی عبدالستارکاکایی به معرض نمایش گذاشته شد .

درخاتمه با اهدای لوح تقدیر به دست اندرکاران  این اثر هنری ازآنان تجلیل بعمل آمد .

گفتنی است درپایان  حاضرین  با حضور برسر مزار شادروان آرسن میناسیان یاد وخاطره این بزرگمرد را گرامی داشتند.‌

روحش شاد و نام و یادش جاودانه باد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت | وبسایت رسمی