شما اینجا هستید
اخبار آسایشگاه » نشست مطبوعاتی حاج آقا حسینی مدیرعامل آسایشگاه با اصحاب رسانه استان

حاج آقا حسینی روزیک‌شنبه، مورخ ۱۵ اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه استان در محل آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان با بیان اینکه این مرکز اولین و بزرگترین موسسه نگهداری از معلولان و سالمندان استان با ظرفیت اسمی ۵۵۰ نفر است گفت: در حال حاضر ۴۰۰ معلول و سالمند در این مرکز نگهداری می‌شوند که از این تعداد ۱۹۰ نفر مرد و ۲۱۰ نفر زن هستند.

 مدیر آسایشگاه معلولان و سالمندان گیلان ادامه داد: از تعداد مذکور ۲۳۰ نفر سالمند، ۷۰ نفر معلول جسمی حرکتی، ۶۵ نفر ضایعه نخاعی و ۳۵ نفر معلول ذهنی هستند.

 وی با بیان اینکه پنج درصد از افراد تحت پوشش این مرکز از خارج از استان هستند تصریح کرد: بیشتر مددجویان این مرکز به ترتیب از شهرهای رشت، رودسر، رودبار، فومن و شفت بوده که ۱۲ نفر آنان در گروه سنی زیر ۱۹ سال  و ۶۵ نفر در گروه سنی بالای ۸۰ سال قرار دارند.

مدیر آسایشگاه معلولان و سالمندان گیلان با اشاره به حمایت‌های مردم گیلان از این آسایشگاه تصریح کرد: برنجکاران گیلانی و کارخانجات چای، برنج و چای مورد نیاز مرکز را تامین می‌کنند.

 وی خواستار افزایش کمک‌های مردمی به آسایشگاه در بخش نذورات، صدقه و زکات فطریه با توجه به فشار اقتصادی موجود شد و گفت: متاسفانه تغییر مدیریت در دانشگاه علوم پزشکی منجر به قطع ارتباط حمایتی این دانشگاه از آسایشگاه شده است.

 حسینی با بیان اینکه ۲۵ درصد هزینه‌های آسایشگاه سالمندان و معلولان رشت از سوی بهزیستی تامین می‌شود افزود: شهرداری و شورای شهر نیز حمایت‌های قابل‌توجهی به آسایشگاه داشتند اما با توجه به دخیل بودن این دستگاه در نگهداری از بی‌سرپرستان انتظار کمک‌های بیشتری می‌رود که متاسفانه کمک‌های شورای شهر و شهرداری از سال ۹۶ تا کنون سیر نزولی داشته و از ۶۰ میلیون به ۳۰ میلیون کاهش یافته است.

 حسینی در ادامه به ساختمان جدید در حال تاسیس آسایشگاه اشاره و بیان کرد: این ساختمان با ۶ هزار مترمربع مساحت تنها حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تکمیل آن نیازمند ۱۷ میلیارد تومان اعتبار است.

  وی با اشاره به بازدید نوروزی واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری از آسایشگاه معلولان و سالمندان رشت گفت: خوشبختانه این بازدید منجر به قرار گرفتن ساختمان نیمه‌کاره آسایشگاه در مصوبات سفر رییس‌جمهوری به گیلان شد و امیدواریم از سوی دولت تامین اعتبار شود.

حسینی با اشاره به توقف ۶ ساله عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید تصریح کرد: ساختمان جدید در سه طبقه می‌تواند با تغییر برخی قسمت‌های ساختمان ظرفیت پذیرش تا ۷۰۰ نفر را داشته باشد.

 وی از راه‌اندازی مرکز جامع توانبخشی در این آسایشگاه خبرداد و عنوان کرد: آسایشگاه سالمندان و معلولان رشت ۶ میلیارد بدهی به سازمان تامین اجتماعی دارد که در تلاش برای کاهش جریمه و پرداخت اصل بدهی ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان آن هستیم.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت | وبسایت رسمی