شما اینجا هستید
اخبار آسایشگاه » بزرگداشت روزجهانی سالمند

مراسم بزرگداشت روز جهانی سالمند باحضور آقای دکتر نحوی نژاد ریاست سازمان بهزیستی استان ، اقای دکتر تکاملی معاونت توانبخشی ، مسوولین این مرکز ، آقای عاقل منش عضو شورای اسلامی شهر رشت ‌، تشکل های مردم نهاد ؛  مسوولین و مددجویان  آسایشگاه شالیزار  و ….  و نیز باحضور رییسه محترمه هیات مدیره آسایشگاه معلولین وسالمندان گیلان . رشت ، سرکارخانم بزرگی ، آقای سید موسویان از اعضای هیات مدیره، حاج آقا حسینی مدیرعامل آسایشگاه و باحضور جمعی از نیکوکاران ، نویسندگان ، مدیران مسوول نشریات و  سالمندان هنرمند در این مرکز خیریه برگزار گردید.

حاج آقا حسینی مدیر عامل آسایشگاه ضمن تشکر از حضور میهمانان در جشن تکریم منزلت سالمند وبا بیان این مهم که سالمندی امریست طبیعی که گریبانگیر انسان میگردد چنانچه شرایط محیطی مناسبی در دوران جوانی سپری کرده باشد درنهایت دوران سالمندی بی دردسر و رضایت مندانه تری را تجربه خواهد کرد واگر دوران خوبی را درجوانی طی نکرده باشد سالمندی خوبی راهم نخواهد داشت .

ایشان درادامه با اشاره به تاریخچه تاسیس این مرکز خیریه و با تاکید براین نکته که منزلت سالمند میبایستی همواره گرامی داشته شود ، از همت و حس انساندوستی  گیلانی ها تقدیر کردند.

در ادامه این مراسم باشکوه اقای عاقل منش عضو شورای اسلامی شهررشت بر لزوم  توجه به دو گروه خاص را امری بسیار ضروری دانستند. گروه کودکان و گروه سالمندان . ایشان افزودند با تربیت کودکان خود فرهنگ احترام به سالمندان را بایستی در سطح جامعه اشاعه داد و به انها بایستی آموخت تا قدردان ریش سفیدان و بزرگترهای خود بوده وبا احترام  با آنها برخورد کنند.

آقای دکتر نحوی نژاد ریاست سازمان بهزیستی استان گیلان ضمن ارج نهادن به مقوله بزرگداشت و تکریم سالمند حتی بصورت نمادین افزودند : در این زمینه دو عنصر دولت و خانواده  مسوول  و وظیفه مندند. در دوره سالمندی اولین مسوول سلامتی خود آدمی است . چنانچه بخواهیم از سالمندانی که بستری هستند سوال بپرسیم بزرگترین آرزویشان چیست جواب خواهند داد که ایکاش میتوانستند امورات شخصی ، اجتماعی ومالی خودرا بالشخصه انجام دهند . در گذشته از سالمندان و ریش سفیدان بعنوان واسطه در امر خواستگاری ، حل اختلافها بهره می جستند. در حال حاضر متاسفانه این مسایل کمرنگ شده اما بایستی در اینخصوص فرهنگ سازی بهینه بعمل آید .

در ادامه دکتر نحوی نژاد با اشاره به اینکه اکثر عوارض سالمندی قابل درمانند  بجز دو مورد .  نقصان در عضلات و سلولهای مغزی که منجر به دمانس و آلزایمر میگردد.

گفتنی است گروههای سرود آسایشگاه و خواننده و گیتاریست  سالمند  هنرمند  سازمان بهزیستی آقای باران کمایی و نیز آقای ناصر وحدتی خواننده محبوب و پرآوازه گیلان با اجراهای خود لحظات دلپذیری را به این جشن  بخشیدند . در پایان مراسم نیز  آقای دکتر نحوی نژاد از حاج آقا حسینی مدیرعامل آسایشگاه معلولین وسالمندان گیلان رشت ، خانم دکتر پوررضا ، دکتر شفیعیان  و دیگر  دست اندرکارانی که در اجرا وتهیه این مراسم بزرگداشت مشارکت داشتند،  تقدیر و تشکر بعمل آورده و  به  تنی چنداز سالمندان هنرمند و نیکوکاران ازجمله سرکارخانم امیر فریال لوح تقدیری به رسم یادبود اهدا شد .

در محوطه آسایشگاه نیز غرفه هایی از توانمندیهای ارگانهای مردم نهاد دایر بود که مورد بازدید واستقبال جمع کثیری از میهمانان قرارگرفت‌ .

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت | وبسایت رسمی