شما اینجا هستید
اخبار آسایشگاه » سخنرانی حاج آقا حسینی پیش از خطبه نماز جمعه رشت

سید علی حسینی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت با اشاره به اینکه انفاق معامله‌ای است که انسان باخدا انجام داده و هیچ‌گاه از این معامله متضرر نمی‌شود، اظهار کرد: کسانی که اموال خود را درراه خدا انفاق می‌کنند به وعده الهی هیچ‌گاه از مال آن‌ها کم نمی‌شود.

وی بخشش بدون منت را شرط قبولی انفاق از جانب باری‌تعالی دانست و افزود: بیش از ۵۰ سال است که آسایشگاه معلولین در رشت ایجادشده و در طول این ۵۰ سال توانسته خدمات قابل‌توجهی را به مردم استان گیلان و مردم کشور ارائه کند.

مدیر آسایشگاه معلولین رشت با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نفر از عزیزان استان گیلان در آسایشگاه معلولین زندگی می‌کنند، تصریح کرد: اگر مردم نبودند امکان ادامه حیات این آسایش مهیا نبود و این مردم بودند که به‌راحتی از دسترنج خود برای کمک به دیگران درراه خدا می‌گذرند تا این افراد نیز در این محل آرام، زندگی خود را ادامه دهند.

ایشان با اشاره به درخواست خود مبنی بر کمک مردم در خصوص داروهای مازاد خود در چند ماه گذشته گفت: مهر و محبت مردم گیلان بعد از درخواست بنده در نماز جمعه، در خصوص داروها بسیار ستودنی بوده است.

وی بیان اینکه نمازگزاران می‌توانند در خصوص اقدامات خیر ازجمله خرید گل از آسایشگاه برای اموات خود و پرداخت هزینه آن به آسایشگاه فرهنگ‌سازی کنند، خاطرنشان کرد: تنها ۴۵ درصد از مددجویان آسایشگاه از اهالی رشت هستند، پنج درصد از مددجویان کشوری و ۵۰ درصد نیز از سایر شهرستان‌های استان گیلان در این آسایشگاه زندگی می‌کنند.

مدیرعامل آسایشگاه معلولین رشت با بیان اینکه مردم در عید بزرگ مسلمین کار بزرگی کردند افزود: کشاورزان گیلانی باوجوداینکه با رنج، برنج را تولید می‌کنند، ۸۰ درصد برنج آسایشگاه معلولین را تأمین می‌کنند و کارخانه‌های برنج‌کوبی به‌عنوان واسطه ما و کشاورزان در این اقدام خیر بسیار تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۶۰۰ میلیون تومان هرماه از حمایت مردم و انفاقشان در آسایشگاه معلولین هزینه می‌شود، تصریح کرد: باوجود حمایت‌های بی‌دریغ مردم؛ اما تا رسیدن به حد استاندارد انفاق، فاصله دیده می‌شود و از همه‌کسانی که دارای توانایی مالی هستند درخواست می‌کنم تا در حد توان مساعدت کنند.

مدیرعامل آسایشگاه معلولین با بیان اینکه ۳۵ گوسفند از انفاق مردم در عید قربان سال جاری قربانی شد، گفت: گوسفندهایی که در عید قربان جمع‌آوری شد بیش از چهار ماه مصرف گوشت آسایشگاه را تأمین کرده است.

حسینی با بیان اینکه ازنظر حجمی قربانی‌های امسال با توجه به افزایش قیمت‌ها کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: اگرچه به لحاظ حجمی کاهش دیده‌شده اما به لحاظ مبلغی با توجه به افزایش قیمت‌ها بیش از ۸۰ درصد افزایش کمک مردم محاسبه‌شده است.

وی با بیان اینکه باید همه تلاش کنیم تا اعتماد مردم را محکم و مستحکم نگه‌داریم، افزود: روسای صنوف بازار، در این انفاق خوش درخشیدند و با کمک‌های کم یا زیاد، مددجویان آسایشگاه معلولان را فراموش نمی‌کنند.

مدیر آسایشگاه معلولین رشت با بیان اینکه از مردم درخواست می‌کنم با حضور خود در آسایشگاه از مددجویان احوال جویی کنند، تصریح کرد: بیش از ۳۰ درصد از مددجویان بی‌سرپرست هستند و بهترین مکان برای نگهداری از پدر و مادر کنار فرزندانش است  اما اگر به هر دلیل این توان در فرزندان بود آسایشگاه معلولین با تمام توان خود از مددجویان پرستاری خواهد کرد.

حسینی با بیان اینکه سرپرست استانداری قول اعطای ۳۰ رأس گوسفند از گوشت‌های قربانی را داده بودند، افزود: امیدواریم که این قول سرپرست استانداری گیلان نیز هرچه سریع‌تر محقق شود.

مدیرعامل آسایشگاه معلولین با اشاره به بدهکاری آسایشگاه معلولین رشت به تأمین اجتماعی بیان کرد: طبق وعده دکتر نوبخت بیش از ۸۰ درصد از این بدهکاری برطرف شده و درصدد هستیم تا با کمک مسؤولین ۲۰ درصد مابقی هم حل‌وفصل شود.

وی با بیان اینکه شایسته است پرداخت بیمه همکاران آسایشگاه مانند برخی کارخانه‌ها بر عده دولت باشد، گفت: از نمایندگان مجلس درخواست می‌شود که بخشی از هزینه بیمه تأمین اجتماعی پرسنل را بر عهده دولت انداخته تا مشکل بیمه ۲۳ درصدی آسایشگاه برطرف شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت | وبسایت رسمی