شما اینجا هستید
اخبار آسایشگاه » بازدید قائم مقام مشارکتهای مردمی بهزیستی کشور از آسایشگاه

بازدید حاج آقا شهسواری قائم مقام مشارکتهای مردمی  سازمان بهزیستی کشور باتفاق هیئت همراه و دکتر نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی استان گیلان از آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت(خیریه) آسایشگاه سالمندان رشت

مقارن با ایام سوگواری ابا عبدا …الحسین (ع) ، حاج آقا شهسواری قائم مقام ممشارکتهای مردمی سازمان بهزیستی کشور باتفاق هیئت همراه ونیز دکتر نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی استان گیلان از آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت(خیریه) بازدید نموده و مورد استقبال مهندس قدیمی مدیرعامل و مسئولین واحدهای مختلف این مرکز قرارگرفتند. در این دیدار مدیرعامل آسایشگاه ضمن تقدیر و ابراز خرسندی از حضور میهمانان در این مرکز ابراز داشتند: آسایشگاه رشت بعنوان اولین مرکز نگهداری در سطح کشور توسط بانیان بزرگواری همچون دکتر حکیم زاده و آرسن میناسیان و آیه ا… ضیابری و دیگر عزیزان نیکوکار بنا نهاده شد. بعد ا ز ۵۰  سال متاسفانه این مرکز از نظر پیشرفت فیزیکی رشد زیادی نداشته است و هرساله با افزایش تقاضای مردم جهت بستری عزیزاانشان مواجه هستیم.

ایشان در ادامه با توجه به پروژه در دست اجرای آسایشگاه افزودند: بمنظور رفاه حال مددجویان و نیز تقاضای خانواده های آبرومندی که توان نگهداری از عزیزان معلول و سالمندشان را ندارند؛ ۳۰ واحد  سوئیت دراین پروژه پیش بینی شده است. ایشان در ادامه با اشاره به شرایط روحی مددجویان که عمدتا دچار افسردگی ، کسالت روحی هستند و نیز لزوم رسیدگی به آنان افزودند: ما سعی کردیم با ارائه روشهای تئاتر درمانی و موسیقی درمانی و … آنانرا از این دنیای چارچوب خارج نموده و امید بزندگی در آنانرا افزایش دهیم. و نیزبا رعایت اصل حرام و حلال در این مرکز و عمل به نیت افراد نیکوکار را در اولویت برنامه ها و اهداف آسایشگاه قرار داده ایم و این باعث افزایش اعتماد مردم نسبت به این مکان شده است. ایشان در ادامه با اشاره به اینکه اعظم هزینه های این آسایشگاه با کمک نیکوکاران تامین میشود افزودند تمام تلاش ما این است که  ارزش تاریخی و فرهنگی مجموعه را حفظ نمائیم . در خاتمه ایشان با تاکید بر لزوم رعایت  و مناسب سازی فضا برای سالمندان در این استان افزودند: اگر چنانچه روند فعلی به همین شکل پیش برود در بحث سالمندی قطعا تا ده سال آینده با مشکل مواجه خواهیم شد. امیدواریم با توجه به اینکه استان گیلان از لحاظ داشتن سالمند رتبه اول در سطح کشور را دارا میباشد ، در حوزه سالمندی برنامه های موثر و  جهشی داشته باشیم .

درادامه حاج آقا شهسواری با عرض تسلیت  بمناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان از امیرالمومنین بعنوان اولین امدادگر بشریت و مددکار نمونه یاد کرده افزودند: روزها مدیریت جامعه را عهده دار بود و شبها بخانه ایتام سرکشی میکرد. اوبزرگترین خیرّ بود. با فقرا همسفره میشد و وقف نامه حضرت علی (ع) موید این مهم است که هیچ خدمتی بالاتر از رسیدگی به محرومین نیست.

در گذشته سپردن والدین به مراکز نگهداری مذموم بود نه معمول. بزرگترها بعنوان پشتوانه اند. ایشان در خاتمه بمنظور مرتفع نمودن پاره ای از مشکلات جاری مرکز قول مساعد دادند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت | وبسایت رسمی