شما اینجا هستید
اخبار آسایشگاه » چهلمین یادبود آرسن میناسیان ، مرد همیشه زنده تاریخ

چهلمین یادبود آرسن میناسیان ، مرد همیشه زنده تاریخ

از صدای عشق ندیدم خوشتر یادگاری که در این گنید دوارّ بماند

انسانیت بدون مرز.
آرسن؛ مردی به بلندای ابدیت و بانی مهر
چهاردهم فروردین سخن از بزرگمردی است دین باور وانساندوست. کسی که فراتر از زمان خود میاندیشید و آلام و دردهای بشری را با جان و تن خود حس میکرد. دست مسیحا گونه اش تیمار بخش جانهای خسته و وامانده از گردش بیرحم گیتی بود. کسانی که طعم تازیانه های تلخ زمانه را بر روح خود حس کرده بودند و مامن امنی نداشتند تا دمی در آن بیاسایند. او ملجا و یاور بی یاوران و شفا بخش دردمندان رنجور بود. آری سخن از انسانی وارسته است . با معلولین ، سالمندان ، یتیمان ، درماندگان ، مقروضین و اقشار مستضعف انس و ارتباطی ناگستنی داشت . کاستی ها و درد های بشری را غم خود میدانست و شبانه روز در رفع آنها میکوشید. با اهدای داروی رایگان به بیماران و مهربانی به نیازمندان جسم و روح آنان را درمان میکرد و در یک جمله با ایثار عشق و از خود گذشتگی نام و یاد خودرا در اذهان بشریت جاودانه نمود. براستی که او مسیح گیلان بود. لحظه پرواز آسمانی اش زمین و زمان در خود میگریست . آری آنروز تاریخ بشریت درّ گرانبهایی را از دست داد ودر غم فقدان انسان فرشته سیرتی بسوگ نشست . نام ویادش هماره جاودانه باد.چهلمین یادبود اولین بنیانگذار آسایشگاه سالمندان در ایران و موسس داروخانه کارون در رشت ، زنده یاد آرسن میناسیان در ۱۴ فروردین سال جاری مقارن با سالروز درگذشت آن بزرگمرد تاریخ بشریت درکلیسای ارامنه رشت و بر سرمزارایشان برگزار گردید. در این مراسم که با همت مدیرعامل آسایشگاه سالمندان رشت، سازمان نظام پزشکی و رییس داروخانه کارون و دیگر داروسازان مطرح شهر رشت برپا شد. در این مراسم باشکوه حاج آقا قدیمی مدیرعامل آسایشگاه اظهار داشتند : برحسب وظیفه و ادای احترام به نیکوکار خوشنام شهررشت و با جمعی از همکاران این موسسه خیریه بر مزار آرسن میناسیان گرد آمدیم تا ضمن قدردانی از زحمات این مرد بزرگ یادش را گرامی بداریم. ایشان در ادامه بااشاره به تبیین خدمات ماندگار و ارزنده موسیو آرسن، چهره نام آشنای مردم گیلان بیان داشت: از خدمات بزرگ وی احداث آسایشگاه معلولین و سالمندان و تاسیس داروخانه شبانه روزی کارون بود که در سطح کشور بی سابقه است. حاج آقا قدیمی با اشاره به حمایت آرسن میناسیان از نیارمندان گفت: پندهای بسیاری در زندگینامه وی وجود دارد.
در ادامه دکتر کاظمی پور عضو هیات مدیره انجمن داروسازان گیلان نیز با ذکر حضور تمام اقشار در مراسم تدفین این بزرگمرد اظهار داشت: امیدوارم گامهای مردم گیلان برای حضور در چنین مراسمی همچنان استوار باشد تا بتوانیم بگوییم کسی که برای مردم خدمت میکند ماندگار است.
دکتر حسین زاده موسس جدید ومسئول فنی داروخانه کارون ضمن تبریک ایام نوروز از حضور اعضای انجمن داروسازان گیلان و مدیریت آسایشگاه سالمندان رشت در مراسم سالگرد نخستین موسس این داروخانه شبانه روزی تقدیر کرده بیان داشتند: داروخانه کارون با یاد آرسن میناسیان مشغول خدمات رسانی بمردم شریف رشت است.
در خاتمه استاد تقی پور در رثای آرسن میناسیان به قرائت چکامه آرسن پرداخت. شایان ذکراست در این مراسم فریبرز زیده سرایی بازیگر پیشکسوت تئاتر گیلان از ساخت فیلم زندگینامه آرسن میناسیان بنام لبخندهای لاغری توسط عبدالستار کاکایی کارگردان برجسته سینمای ایران و بازیگری اش در نقش این بزرگمرد نیکوکار تاریخ گیلان خبر داد. وی گفت: فیلم سینمایی لبخندهای لاغری پس از اکران در جشنواره نمایشی کشور ارمنستان برای اولین اکران عمومی ایران در شهر رشت نمایش داده میشود.

 

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت | وبسایت رسمی