شما اینجا هستید
اخبار آسایشگاه » بزرگداشت روز سالمند

مراسم بزرگداشت روز سالمند درآسایشگاه سالمندان رشت

مراسم روز سالمند در آسایشگاه معلولین وسالمندان رشت با حضور برخی از اعضای هیات مدیره آقایان پورعلی و دبیریان ، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ، دکتر پارسی مدیرکل بهزیستی گیلان وخنم انساندوست مدیر کل بهزیستی شهرستان رشت ، فاطمه شیرزاد و محمد حسن عاقل منش از اعضای شورای شهر رشت و علی پور حسن مدیر کل امور اجتماعی استانداری گیلان حاج آقا یزدانی مدیرعامل انجمن نابینایان وحاج آقا ایوب قدیمی مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت ، در محل آسایشگاه سالمندان رشت برگزار شد.ایوب قدیمی مدیر عامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت ضمن اشاره به این که این آسایشگاه اولین آسایشگاه در سطح کشور است و بیش از ۵۰ سال قدمت تاریخی دارد اظهار داشت : امروزه حدود۵۵۰ نفر از انسانهای نیازمند جامعه در این مکان نگهداری میشوند.
وی در خصوص هزینه سالیانه این آسایشگاه گفت: ما سالانه بالغ بر۱۲ میلیارد تومان هزینه نگه داری ، پوشاک و درمان و هزینه های مربوط به تخصیصات این آسایشگاه هزینه می کنیم که ۲۵ درصد از این مبلغ از یارانه سازمان بهزیستی تامین می شود و مابقی این رقم از طریق نیکوکاران به این آسایشگاه کمک میشود. قدیمی گفت : به دلیل تراکم تقاضای افراد که در این مکان بستری میشوند ناچار شدیم درضلع ورودی این آسایشگاه مکان جدیدی را به فضای ۷هزار متر مربع توسعه دهیم و متاسفانه ۵ سال از تاریخ شروع این عملیات گذشته ولی بودجه ای که بتوان این پروژه را به پایان رساند وجود ندارد .
محمدرضا پارسی مدیر کل بهزیستی گیلان هم در این مراسم گفت: در بحث مناسبت سازی پیش بینی شده تا تندیس بزرگانی که این آسایشگاه را بنا کردند در بهزیستی استان نصب شود. پارسی با اشاره به این که استان گیلان پیر ترین استان کشور است افزود: این آمار در استان به حدود ۱۱٫۸ رسیده است .
وی گفت : در استان گیلان ۱۲ مرکز سالمندان وجود دارد که از این تعداد ۲ مرکز به عنوان خیریه وبقیه مراکز به شکل نیکوکاری اداره می شود .
وی ادامه داد : حدود ۱۳۵۰ نفر سالمند در این مراکز وجود دارد که ۳۵۰ نفر از این تعداد محجورند وکسی را ندارند که مشارکتی در پرداخت هزینه ها داشته باشند و این ۳۵۰ نفر بیشتر در همین آسایشگاه سالمندان رشت هستند.
پارسی گفت: ما باید در جهت اعتلاف فرهنگ جامعه تلاش بیشتری داشته باشیم و بر همین اساس سیاست های سازمان بهزیستی کشور به سمت مراکز روزانه است که در این مراکز روزانه ارتباط سالمند را با خانواده ها قطع نکنیم .
غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان این که میانگین سنی در استان گیلان ۳۵٫۵ است گفت: این میزان بالاترین میانگین سنی در کشور است .
وی گفت: رده سنی ۶۵ سال به بالا سال گذشته ۵٫۷ درصد جمعیت را تشکیل میدادند ولی اکنون به ۶٫۱ درصد رسیده است این آمار نشان میدهد که کشور به سمت پیری میرود .
مهندس جعفرزاده در ادامه با اعلام آمادگی نسبت به تلاش در جهت رفع مشکلات جاری مرکز بخصوص پروژه در دست اجرای آسایشگاه و با اشاره به اینکه آسایشگاه رشت از جمله مراکزی است که نسبت به مراکز نگهداری دیگر سختیهای زیادی را در این راستا تحمل میکند، افزود: به نوبه خود وظیفه داریم که با تمام توان در جهت رفع مشکلات دراستان گام برداریم. لازم بذکر است در اثنای برنامه مداح معروف صدا و سیما حاج محمد اسماعیل روحانی و نیز پوریا آبخشک مددجوی خواننده ساکن آسایشگاه به اجرا پرداختند.در پایان برنامه به تنی چند از سالمندان ومددیارانی که در خدمت سالمندان هستد توسط مسئولین حاضر در مراسم قاب تقدیر اهدا گردید.
شایان ذکراست سالمندانی از مراکز دیگر ازجمله مرکز نگهداری از سالمندان شالیزار در این مراسم حضور داشتند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت | وبسایت رسمی