شما اینجا هستید
اخبار آسایشگاه » بازدید رئیس و اعضای شورای اسلامی و شهردار کلانشهر رشت از آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت

بازدید رئیس و اعضای شورای اسلامی و شهردار کلانشهر رشت از آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت

درآخرین ماه زمستان سالجاری مهندس صابر رئیس شورا باتفاق دیگر اعضای شورای اسلامی  و نیز مهندس سرپرست شهردار رشت از آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت بازدید نموده و مورد  استقبال گرم مهندس قدیمی ، مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت ، مدیران و مددجویان این مرکز قرار گرفته و ضمن سرکشی از بخشهای بیماران بستری در آسایشگاه از نزدیک با آنان دیدار و گفتگو و در جریان مشکلات جاری مرکز قرار گرفتند.

سپس مهندس قدیمی طی نشستی با مدعوین ضمن اشاره به مشکلات و نارساییهای موچود از مددجویان و افراد ناتوان بستری در این مرکز یاد نموده و افزودند:  دست سرنوشت هرکدام از این مددجویان را که بر اثر حوادث طبیعی یا مشکلات ژنتیکی اینگونه مقرر نموده تا به  این مکان پناه بیاورند. یا بعضا توان نگهداری از والدین پیرشان را ندارند و بصورت گمنام مجبور به سپردن عزیزانشان به آسایشگاه شده اند. ایشان در ادامه به اشاره به اینکه جامعه کنونی با دو مشکل رو به رشد یعنی عارضه آلزیمر که حتی بدتر از بیماری سرطان میباشد و دیگری پدیده آپارتمانشینی میباشد، مواجه است و بایستی بحث سالمندی جدی گرفته شود. مهندس قدیمی با اشاره به سرویس دهی سامانکده رشت از سوی این مرکز افزودند: با آنکه سامانکده زیر نظر شهرداری است اما تا آنجا که درتوانمان باشد این مجموعه را یاری کرده و میکنیم. چرا که به لطف و یاری خداوند اذعان کامل داریم. مدیر عامل آسایشگاه درادامه به کمبودهای این مرکز و دیگر نیازهای روزمره یادآور شده و به جایگاه والای سالمندی اشاره نموده افزودند: در احادیث آمده است که فردی خدمت حضرت علی (ع) رسید در حالیکه از شدت فقر مینالید. امام خطاب به آن مرد فرمودند: مگر به سالمندی توهین کردی که اینگونه فقیر شدی و یا اینکه پدر و مادر خودت را دعا نمیکنید.

مهندس صابر رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با ابراز خرسندی از حضور خود و همراهانش در این مرکز خیریه خاطر نشان ساختند که این یک وظیفه ذاتی هست  در این مکان مقدس حضور پیدا کنیم . کارکردن در آسایشگاه قطعا از نظر روحی بسیار سخت است . هرچند که اجر مادی ندارد اما اجر اخروی را بدنبال دارد . ایشان با اشاره به شرح خدمات این مجموعه اظهار داشتند:  این مجموعه بالطبع کمکهای مالی قابل توجهی را لازم است که جذب نماید و اکنون وظیفه خود میدانیم بعنوان یک یاور در کنار دست اندرکاران آسایشگاه باشیم. مهندس صابر با اشاره به اینکه آسایشگاه جزو مشاع شهری شهرداری بحساب میاید و بنوعی عهده دارخدمات رسانی به بخشی از شهروندان هستند قول مساعد جهت آسفالت و فضای سبز محوطه را داده و ابراز امیدواری کردند که از ابتدای سال آینده بتوانند دوباره بودجه ماهانه را جهت کمک به آسایشگاه اختصاص دهند.

شایان ذکر است بازدید کنندگان  در پایان این دیدار مبالغی را به آسایشگاه اهداء نمودند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت | وبسایت رسمی