شما اینجا هستید
اخبار آسایشگاه » درگذشت حاج محمد شایگان

حاج محمد شایگان ثابت (موسس خانه شبانه روزی دخترانه شایگان ثابت) بدیار باقی شتافت

در سوگ زنده یاد حاج محمد شایگان ثابت (موسس خانه شبانه روزی دخترانه شایگان ثابت)

 سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز………… مرده آن است که نامش به نکویی نبرند

حاج محمد شایگان ثابت در محله قدیمی کرف آباد رشت در یک خانواده مذهبی پا بعرصه وجود نهاد. پدرش حاج محمد جواد و مادرش حاجیه خانم سیده معصومه خامسی دو انسان متعهد و نیکوکار بودند. حاج محمد تاجر برنج بود و در سرای گلشن حجره داشت . بعدها با دوستانش کارخانه برنجکوبی راه اندازی کرده وتا سال ۱۳۵۴ درمحله زرجوب رشت بعنوان مدیرعامل بفعالیت خود ادامه میدهد. اما بعدها کارخانه رافروخته و در سال ۱۳۵۷ قطعه زمینی بمساحت ۱۹۶۰ مترمربع در میدان فرهنگ رشت خیابان آزادگان روبروی کارگاه هنری سروش خریداری میکند و بساختن یکباب ساختمان ۳ طبقه میپردازد. زمانی که شاهد تاسیس پرورشگاه مژدهی میشود بارها به  ذهنش خطور میکند که چرا شهر رشت از داشتن مرکز نگهداری از دختران بی سرپرست محروم باشد. بنابراین در سال۱۳۷۹ باتفاق مرحوم آیت الله احسانبخش و دکتر کمایی جهت تنظیم اساسنامه بدفترخانه میروند و منزل مسکونی اش را وقف مرکز نگهداری از دختران بی سرپرست و بد سرپرست مینماید. ناگفته نماند این نیکوکار بغیر از منزل مسکونی اش زمینی را به متراژ ۱۰۰۰۰ متر مربع در تراز کوه که مکانی خوش آب و هواست جهت احداث یک بیمارستان بزرگ به دانشگاه علوم پزشکی اهداء نمود.

حاج محمد شایگان ثابت: مردم گیلان زمین مردم خیرّ و خوبی هستند. هرکس میتواند در حد خودش کار نیکی انجام دهد. بنده بنوبه خود از انجام اینکار خیر احساس خرسندی و شعف داشته و دارم. عزیزانی که در این مرکز ساکن هستند هروقت کارنامه تحصیلی خود را با نمرات خوب دریافت میکنند خوشحال میشوم. چرا که احساسم اینگونه است که همگی فرزندان من هستند.

این نیکوکار در پنجم اسفندماه سالجاری بعد از گذران یکدوره بیماری در اثر کهولت سن در بخش مراقبتهای ساختمان ضایعه نخاعی آسایشگاه معلولین و سالمندان بدرود حیات گفت . ناگفته نماند این واقعه تداعی کننده درگذشت بزرگمرد نیکونام بنیانگذار آسایشگاه معلولین رشت، آرسن میناسیان است که او در هم در همین مکان در کنار مددجویان این مرکز  مقدس جان به جان آفرین تسلیم نمود و طی مراسم با شکوهی پیکر آن مرحوم از محل آُایشگاه معلولین رشت با حضورمهندس قدیمی مدیرعامل آسایشگاه ، مدیران و کارکنان این مرکز و پرورشگاه مژدهی ، خانه شبانه روزی شایگان ثابت تشیع شد. آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت ، خانه شبانه روزی پسرانه مژدهی و دخترانه شایگان ثابت ، ضایعه درگذشت این بزرگمرد نیکوکار را صمیمانه به تمام هموطنان گیلانی بالاخص خانواده معززآن مرحوم فقید تسلیت عرض مینماید. نامش جاویدان و راهش پررهرو باد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت | وبسایت رسمی