شما اینجا هستید
اخبار آسایشگاه » اربعین شایگان ثابت در پرورشگاه مژدهی

چهلمین روز در گذشت خیر و نیکوکار بزرگ گیلان محمد شایگان ثابت در محل خانه شبانه روزی مژدهی رشت برگزار شد.

مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت موسس و پدر معنوی دختران بی سرپرست خانه شبانه روزی شایگان ثابت درمحل پرورشگاه مژدهی رشت  برگزار شد. دراین مراسم  حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا مجرد رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان ، دکتر نحوی نژاد مدیر کل سازمان بهزیستی استان و مهندس ایوب قدیمی ، مدیر عامل آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت  و خیل عظیمی از میهمانان حضور داشتند. در ابتدای این مراسم  مهندس ایوب قدیمی  طی سخنانی گفت : محمد شایگان ثابت ، یکی از خیرین و تجار بزرگ استان بود که زمانی هم ریاست اتاق بازرگانی گیلان را بعهده داشت . وی اندوخته های اقتصادی یک قرن زندگی خود را در راه خدا اهداء کرد .

اهدای خانه ای با ۱۱۰۰متر مربع زمین در بهترین نقطه شهر برای دختران بی سرپرست – اهدای ۴۰هکتار زمین به حوزه علمیه امیرالمومنین علی (ع) – اهدای ۱۰هکتار زمین به دانشگاه علوم پزشکی گیلان و اهدای ماهیانه ۱۰میلیون تومان برای ساخت آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت از جمله خدمات این خیر بزرگ است .

مهندس قدیمی افزودند: ایشان مردی بود در راه خدمت به انسانیت گامهای بلندی برداشته است . گفتن این موارد آسان است ولی در عمل روح بزرگی می خواهد که انسان باید با جدال های فراوان با نفس در جهاد اکبر موفق شود و همت عالی را میطلبد و جهاد بزرگ با نفس است .

در ادامه حجه الاسلام و المسلمین حاج آقا مجرد رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان  ضمن اشاره به مقام محسنین در قرآن کریم و ذکر خصوصیات بارز آنان  تصریح نمودند که حرکات و شاخصه های محسنین هرگز از اذهان جامعه پاک نمیشود و زنده یاد شایگان ثابت در دوران طلایی زندگی خود خدمات بزرگی را انجام دادند. انفاق به این راحتی نیست بلکه برای خود شرایطی دارد اگر دل و وجود آدمی آماده انفاق نباشد انفاق غیر ممکن است و محسنین همواره مورد رحمت خداوند بزرگ هستند. جامعه کنونی ما به هزاران شایگان نیاز دارد.

در ادامه  حاج آقا مجرد ضمن تجلیل از خدمات خادمان آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت افزودند: خادمان آسایشگاه نیز بنوعی جزو محسنین بشمار میروند و خدمت کردن به همنوع انفاق محسوب میشود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت | وبسایت رسمی