شما اینجا هستید
اخبار آسایشگاه » بازدید ریاست دانشگاه و هیئت همراه از آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت

 بازدید ریاست دانشگاه و هیئت همراه از آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت

 در چهارمین روز از هفته سلامت ، ریاست دانشگاه، معاونین ، مدیران ستادی مدیرکل بیمه سلامت، مدیرکل اورژانس،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی، مدیر مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان، جانشین سازمان بسیج جامعه پزشکی و جمعی از مسئولین ادارات و سازمانهای ذیربط ، از آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت بازدید کردند.

ابتدا ریاست دانشگاه و هیئت همراه ضمن حضور در آسایشگاه معلولین و سالمندان با اهدای بسته های سلامت ، با مددجویان دیدار و گفتگو کردند.

مهندس ایوب  قدیمی مدیرعامل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت، در جلسه ای که به همین منظور برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از دکتر برزیگر و هیئت همراه اظهار کرد: این مکان اولین مکان ثبت شده برای نگهداری انسانهای آسیب پذیراست که  از ۵۰ سال قبل به همت رییس بهداری وقت و آرسن میناسیان ، با ظرفیت ۲۰ نفر مددجو در رشت احداث گردید و هم اکنون این افتخار را دارد در حال حاضر ۵۵۰ نفر مددجو توسط ۲۵۰ نفر پرسنل پرتلاش نگهداری شوند.

 مدیرعامل با بیان اینکه بخشی از این آسایشگاه به بیماران ضایعه نخاعی اختصاص یافته است؛ خاطرنشان کرد: با قراردادی که با مرکزدانشگاهی پورسینا منعقد شده این بیماران پس از عمل جراحی به این محل منتقل می شوند.

مدیرعامل آسایشگاه تصریح کرد: این آسایشگاه نیازمند کمکهای مردمی است تا بتوانیم خدماتی که در شان مددجویان باشد به آنها ارائه کنیم. وی با بیان اینکه وضعیت کنونی آسایشگاه نسبت به قبل، از رشد قابل توجهی برخوردار گردیده است؛ افزود:  احداث بنای آسایشگاه نوین را مدیون تلاشها و پیگیریهای مستمر پروفسور برزیگر هستیم که طی سی سال گذشته، بعنوان رییس هیئت مدیره در این آسایشگاه حضور مستمر دارند و از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

مهندس قدیمی همچنین از احداث  و راه‌اندازی ساختمان جدیدی بامتراژ۷هزار مترمربع خبر داد و افزود: این ساختمان به همت نماینده محترم مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله قربانی و دکتر برزیگر درحال ساخت می باشد و تکمیل آن نیازمند کمکهای مردمی است .

مدیرعامل آسایشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش و رشد  روند سالمندی در ایران اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش روند سالمندی در سالهای آینده شاهد افزایش مراجعات به آسایشگاههای سالمندی خواهیم بود و این مسئله ضرورت توجه به این مکانها را دوچندان می کند در غیر اینصورت در آینده  با بحران جدی روبرو خواهیم شد .

در ادامه ریاست دانشگاه ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین و مددکاران آسایشگاه اظهار کرد: تشکر ویژه ای نیز از نماینده معظم ولی فقیه در استان و حاج آقا مجرد مدیر اجرایی دفتر نماینده ولی فقیه دارم که توجه ویژه ای به این آسایشگاه دارند . وی افزود: حضور در این مکان و کمک به این عزیزان باعث افتخار و سعادتمندی است و دید معنوی انسان را وسیع‌تر می کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت | وبسایت رسمی