شما اینجا هستید
اخبار آسایشگاه » جشن روز کارگر

بزرگداشت مراسم روزجهانی کارگر و روز پدر در آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت (خیریه)

بمناسبت فرارسیدن روزجهانی کارگر و روز پدر مراسمی در آسایشگاه سالمندان و معلولین رشت (خیریه) برگزار گردید. این مراسم که با حضور دکتر ثابت قدم ، شهردار کلانشهر رشت ، معاون فرماندار وآقایان مهندس علوی و حاجی پور و خانم شیرزاد از اعضای محترم شورای اسلامی رشت ، دکتر نحوی نژاد مدیر کل بهزیستی استان گیلان و حاج آقا محمدی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان به همراه معاونت و حاج آقا احمد زاده عضو هیئت مدیره آسایشگاه و خانم نجفی رئیس گروه بانوان نیکوکار شقایق  دیگر مسئولین و مهندس قدیمی مدیرعامل آسایشگاه و در جمع با شکوه و گسترده  کارگران و مددیاران این مرکز برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم ، گروه  سرود از پرورشگاه مژدهی و شایگان به اجرای برنامه پرداخته سپس ترانه ای توسط مددجوی نابینای آسایشگاه اجرا شد و در ادامه مهندس قدیمی ضمن عرض تبریک و تهنیت بمناسبت ولادت گهربار حضرت علی(ع) و روزپدر و نیز روز جهانی کارگر به تمامی کارگران شاغل درآسایشگاه افزودند: در دوره  ای که بوق تمدن گرایی و تجمل گرایی گوش فلک را پرکرده است در این مکان خیریه کارگران ما  آغوش گشایان انسانهای خسته جامعه هستند. انسانهایی که تقدیر الهی، سرنوشت و زمانه آنها را به ته خط سوق داده است و خانواده به هر دلیلی توان نگهداری از آنان را نداشتند در حالیکه زمانی همین عزیزان برای خودشان پهلوانی بوده اند. در ادامه مهندس قدیمی ضمن تجلیل  از مقام شامخ کارگران تصریح نمودند:  در دین اسلام کارگران از احترام ویژه ای برخوردارند. اگر چنانچه کارگری در حین کارکردن جان خویش را از دست دهد شهید محسوب میشود و بهترین نوع عبادت همانا خدمت به خلق است. ایشان در ادامه کارگران و مددیاران را به رفتار عطوفت آمیز با بیماران سفارش نموده افزودند: بیمار مظلوم است و ظلم فی الذاته مطرود است و بیماران تسلیم ما هستند وچه نیکوست که با رفتار انساندوستانه با آنان برخورد کنیم.

در ادامه دکتر ثابت قدم با اشاره به اینکه کارگران کسانی هستند که با وجود تمام مشکلات روزمره به بیماران سرویس دهی میکنند، افزودند:  ما بایستی برای آرامش خودمان وقت خود را به این عزیزان اختصاص دهیم و در این راستا راههای ویژه ای باز میشود که بهترین آنها رسیدن بخداست و امیدوارم که فرهنگ وقف در سطح جامعه گسترش پیدا کند.

گفتنی است در ادامه این مراسم دکتر نحوی نژاد ضمن تبریک میلاد حضرت علی (ع) و نیز تشکر از خیریّن تصریح نمودند: وظیفه ما ست که خدمات خود را به اینگونه مراکز گسترش دهیم چرا که بیماران جزو عیالان خدا و خانواده ولی فقیه محسوب میشوند. در پایان به کارگران نمونه  و نیز پدر خوانده های مددجویان این مرکز هدایایی از طرف مدیرعامل اهداء شد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت | وبسایت رسمی