شما اینجا هستید
اخبار آسایشگاه » دیدار پرسنل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت با حضرت آیت الله قربانی نماینده معظم ولی فقیه در استان

دیدار پرسنل آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت با حضرت آیت الله قربانی نماینده معظم ولی فقیه در استان

در آستانه ولادت پر میمنت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار، ایوب قدیمی مدیرعامل ، اعضای هیئت مدیره آسایشگاه  و نیز پرسنل اینمرکز با حضرت آیت الله قربانی دیدار کردند.  دراین نشست که پرسنل مراکز شبانه روزی مژدهی و شایگان ثابت  نیز حضور داشتند، ایوب قدیمی ضمن بر شمردن خلاصه ای از روند فعالیتهای جاری آسایشگاه و با اعلام این نکته که در سالجاری مبلغ  ۵ میلیارد و هشتصد میلیون تومان هزینه این مرکز شده است ، افزودند: جا دارد که با صداقت دست خیرّین بزرگوار را بوسیده و ازرئیس هیئت مدیره آسایشگاه، دکتر برزیگر و  تک تک اعضای هیئت مدیره که هر کدام از مدیران خوشنام وموفق استان هستند و همیشه بر امورات جاری آسایشگاه اشراف کامل دارند و همواره با حمایتهای همه جانبه خود این مرکزرایاری میکنند ،  تشکر وقدردانی نمایم .

درادامه مدیرعامل آسایشگاه  ضمن عرض تبریک ولادت حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار اظهار داشتند: پرستاران شاغل در این مرکز با بقیه مراکز فرق دارند چرا که دراین مرکز به افرادی خدمت میکنند که دلشان مالامال از درد است و علاوه بر تیمار داری ، مرهم دل آنان هم هستند. تک تک پرستاران این مرکز نمونه هستند و حلال و حرام را رعایت میکنند.

درادامه حضرت آیت الله قربانی  ضمن تصریح این نکته که خداوند متعال در سلسله آفرینش به گونه ای برنامه ریزی کرده است که برخی افراد گرفتار ، نابسامان و یا  معلول و عده ای دیگر خیررسان و تندرست باشند. چرا که نظام عالم بر اساس علل و اسباب میباشد. یعنی علل و اسبابی در جامعه وجود دارد که یکعده نیازمند باشند عده دیگر غیر نیازمند. در واقع خداوند آن عده را که دارای تمکن مالی وتندرستی هستند را مورد آزمایش قرار میدهد  و عده دیگر را که ناتوان و گرفتارند را می آزماید تا  مشخص شود که چقدر در برابر حوادث دنیوی تحمل دارند وتاچه حد میتوانند از ساختار وجودی خود بهره بگیرند.

و  مصداق آیه  و انّ لیس للانسان الا ما سعی . برخی انسانها گرچه معلول هستند اما با سعی و کوشش کارهایی انجام میدهند که افراد سالم  نمیتوانند. به عبارتی دیگر در جامعه کنونی افرادی وجود دارند با اینکه معلولند اما هنرمند و طراح و یا نقاشند. در عین حال کاراهایی را انجام میدهند که از عهده افراد سالم خارج است و این خود درس بزرگی برای  بقیه است. از آنجا که دنیا میدان مسابقه میباشد، افرادی نیکوکار و متمکنی امثال مرحوم شایگان و مژدهی نعمتهایی را که خداوند به آنان ارزانی داشته است را در راه خدمت به مردم صرف میکنند و نام و یادشان در خاطره مردم و تاریخ جاودانه خواهد ماند و این درسی است برای افرادی که میلیاردها ثروت دارند اما هیچ کارخیری انجام نمیدهند و مصداق آیه قرانی حماله الحطب  میباشند.

درجای دیگر خداوند فرموده است خیر الناس انفعهم للناس یعنی بهترین مردم کسانی هستند که خیرشان به مردم برسد و خود خواه  نباشند. در اموال ثروتمندان حقی است برای محرومین وامانتی است دردست آنان و این اموال وسیله آزمایش  آنان است . بایستی ذکات آنرا پرداخت کنند و ذکا ت مال این است که در راه خدا مصرف کنید. الاعمال بالنیات (نیت است که ارزش عمل را بالا میبرد). بهترین مردم کسانی هستندکه نفعشان بیشتربه مردم  برسد.

ایشان در ادامه افزودند:  تمام مسئولین بایستی بامناسب سازی تسهیلات لازم راجهت ایاب و ذهاب معلولین گام مهمی را دررفع مشکلات آنان بردارند.

لازم بذکراست که در پایان از دونفر از پرستاران نمونه آسایشگاه معلولین بنامهای رقیه نژاد مسگر وآزیتاپورقربان  اهدای لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد که توسط حضرت آیت الله قربانی به آنان اهدا شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

آسایشگاه معلولین و سالمندان رشت | وبسایت رسمی